Przejdź do głównej zawartości

Jak zostać copywrriterem?

W dobie internetu oraz powszechnego dostępu do informacji copywriting staje się coraz bardziej popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzeby wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym także bardzo na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?

Przede wszystkim swoboda w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna mieć tzw. lekkie pióro i unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje oraz oczekuje, że łatwo to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja i znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe oraz konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.

Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach także branżach, nie trzeba czerpać informacji z innych źródeł. Pozwala to na zaoszczędzenie cennego czasu oraz wykonanie większej ilości zamówień.

Jeśli celem copywritera jest toż, aby jego teksty były akceptowane oraz dobrze oceniane lub chce mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania własnym czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w czasu kilku godzin lub dni. Będąc do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.


Podobne artykuły: redakcja, korekta, copywriting


Dobrym tonem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera a nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klucz do kariery

Ścieżkę zawodową zaczynamy od zdobycia niezbędnego wykształcenia, doświadczenia (na przykład praktyk). Ale kluczem, który otwiera drzwi do właściwej kariery często objawia się znajomość języków obcych. Pracodawcy często poszukują pracowników ze znajomością ściśle określonego języka obcego. Składa się to z rynkami, na których prowadzą własną działalność gospodarczą. Z kontrahentami trzeba się przecież sprawnie dogadać. Dlatego takiemu pracodawcy konieczny i potrzebny jest ktoś, kto mówi w języku obcym, którym podaje się jego partner biznesowy. Jeśli mówimy o mniej popularnych językach obcych to pan jest w stanie przymknąć oko na niedostatki w pozostałych kwalifikacjach pracownika. O redakcji http://tiny.cc/redakcjatekstu Kwestia znajomości odpowiedniego języka obcego stoi się pierwszorzędna i najważniejsza. A to oczywiście nią wymagamy się wykazać, aby zdobyć upragnione stanowisko pracy. Dlatego właśnie zdecydowanie warto inwestować w swój rozwój i na przykład kursy językowe, które nies